De naam van deze reparatiemethode zegt eigenlijk alles al. Vroeger moesten kleine deukjes (ter grootte van een golfbal) in het plaatwerk (zonder lakbeschadiging!) worden uitgedeukt, geschuurd en gespoten. Dankzij de “Uitdeuken Zonder Spuiten”-methode, worden dit soort deuken nu hersteld, zonder dat het onderdeel daarna nog gespoten hoeft te worden. Het voordeel van deze methode is dat er bijna geen demontage van Tesla onderdelen nodig is om bij de deuk te komen. Uitdeuken zonder spuiten heeft de volgende voordelen:
- Lagere kosten;
- Kortere reparatietijd;
- Lagere milieubelasting.
Met ons speciale gereedschap wordt iedere deuk als het ware uit het plaatwerk “gewreven”. We kunnen hiervoor ook een andere techniek toepassen. Aan de buitenzijde van het plaatwerk lijmen we kunststof plaatjes op de plek van de deuk. Door daar kracht op te zetten, kunnen we de deuk langzaam naar buiten rekken. Het bijzondere hiervan is, dat deze lijm heel sterk hecht. Met een speciaal product kunnen wij deze weer van het plaatwerk verwijderen, zonder beschadigingen.